6 Ekim 2013 Pazar

P A Z A R K E Y F İ -13-

P A Z A R  K E Y F İ -13-

Sultanım

Uzaktan uzağa yabancı gibi 
Kaçamak gözlerle bakma sultanım 
Göğsüme saplanıp bir sancı gibi 
Acıtıp canımı yakma sultanım 
(Adem Yazar)
*
Sevgi

Sevgi getirdim herkes alsın diye 
başkaları kin satarmış bana ne
 
(Hüseyin Balım)
*
ŞEKSPİR’DEN ;

Kendimi her zaman mutlu hissederim. Neden biliyor musunuz? Çünkü kimseden bir şey ummam. Beklentiler daima yaralar. Hayat kısadır. Öyleyse hayatınızı sevin. Mutlu olun ve gülümsemeye devam edin. Sadece kendiniz için yaşayın ve;
               
Konuşmadan önce dinleyin,
Yazmadan önce düşünün,
Harcamadan önce kazanın,
Dua etmeden önce bağışlayın, 
İncitmeden önce hissedin,
Nefret etmeden önce sevin,
Vazgeçmeden önce çabalayın,
Ölmeden önce yaşayın.

Hayat budur. Onu hissedin, onu yaşayın ve ondan hoşnut olun.
 *
SIRA SANA DA GELİR

“Önce sosyalistleri topladılar, sesimi çıkarmadım; 
çünkü ben sosyalist değildim. 
Sonra sendikacıları topladılar, sesimi çıkarmadım; 
çünkü sendikacı değildim. 
Sonra Yahudileri topladılar, sesimi çıkarmadım;
çünkü Yahudi değildim.
Sonra beni almaya geldiler; 
benim için sesini çıkaracak kimse kalmamıştı
(Martin Niemöller)
*
Sanat dünyası

Sanat dünyası bildiğimizden ayrı bir dünyadır.
Madde dünyasında doğanlar bir gün öldüğü halde,
Sanat dünyasında doğanlar yaşamaya devam eder
(Mehmet Çınarlı)
*
Eflatun diyor ki;
 ''Demokrasinin esas prensibi, halkın egemenliğidir. Ama milletin kendini yönetecekleri iyi seçebilmesi için, yetişkin ve iyi eğitim görmüş olması şarttır. Eğer bu sağlanamazsa demokrasi, otokrasiye geçebilir. Halk övülmeyi sever. Onun için, güzel sözlü demagoglar, kötü de olsalar, başa geçebilirler. Oy toplamasını bilen herkesin, devleti idare edebileceği zannedilir. Demokrasi, bir eğitim işidir. Eğitimsiz kitlelerle demokrasiye geçilirse oligarşi olur. Devam edilirse demagoglar türer. Demagoglardan da diktatörler çıkar.''
*
(Dostlar)

İnsanlar vardır; berrak pırıl pırıl bir deniz.
Boşa gitmez ne kadar güvenseniz.
Dibini görürsünüz her şey meydanda.
Korkmadan dalarsınız sizi sarar bir anda.
İçi dışı birdir çekinme ondan.
Her sözü içtendir her davranışı candan...
(Can Yücel)
 
*
Ahmet Tufan’ın akıl almaz sevdası

Onlar büyük bir aşkla evlendiler. Evlilikleri boyunca birbirlerini asla üzmediler.
Fahriye Gökçen Şentürk, 1976 da öldü. İlerleyen yıllarda eşi Ahmet Tufan Şentürk,
üzüntüden akciğer kanseri oldu. Ama o, yaşamak istiyor ve "Öldürseler bile ölmeyeceğim" diyordu. Ve hastalığı yendi.
Ta 09.05.2005 de bu dünyaya veda etti. Bir sürü evlenme ve evlendirme teklifleri aldı, evlenmedi. Vefatına kadar, yatak odalarını hiç bozmadı.
Ardında unutulmayacak anılar ve eserler bıraktı. Manevi babamız Ahmet Tufan'ı ve 
Fahriye Gökçen hanımefendiyi saygıyla ve rahmetle anıyoruz. Ruhları şad olsun!
*
İsmail KARA’dan inciler

“Koyun sürüsünü çoban ve itleri yönetir”.
“Kaliteli demirden maşa olmaz”
“Mutluluk sizin elinizdedir; ya kıymetini bilirsiniz, ya da tepersiniz”
 “Kendisine acımayanın, başkasına acıma hakkı yoktur”
“İnsanların kanadı olsaydı, gökyüzünde de trafik altüst olurdu”
“Sevgidir her şeyin başı, onu her yere taşı”
“Eşeğin gözleri güzeldir ama sözlerine tahammül zordur”
“Hayatta yaptığın fauller, gol olarak sana dönerler”
“Hiçbir iyilik karşılıksız kalmaz; ya mükâfat, ya da ceza görür”
*
Şeyh Edebali dedi ki

Üç kişiye acı;
Cahiller arasındaki âlime,
zenginken fakir düşene,
hatırlı iken itibarini kaybedene…
*
Unutma ki;
Yükseklerde yer tutanlar,
aşağıdakiler kadar
emniyette değildir.

Bu Pazar için seçtiklerim bu kadar. Herkese iyi tatiller!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder