11 Eylül 2016 Pazar

BAYRAMLAR (İsmail KARA)

       BAYRAMLAR
                                                         ---İsmail KARA---
       Bayram, şenliktir,
         Bayram, coşkudur.
         Bayram, barıştır.
         Bayram, sevgidir.
         Bayram, kaynaşmadır.
         Bazı şarkılarda geçen; “Her gün bayram olsa”, ya da “Hayat bayram olsa” gibi sözler basit gibi gelir kulağımıza ilk anda ama, oldukça anlamlı bence...
         Bayram havasının özelliği ve güzelliğidir, özlenen, aranan...
         Bayramda eş-dost ve akrabaların birbirlerini ziyaretleri, sevgi ve saygı duygularının yeniden pekişmesi, kıgınlıkların giderilmesi, küskünlerin barışması; çok güzeldir.
         Bayram vesilesi ile gurbette yaşayanlar, memleketlerine gider, oradaki yakınlarıyla bayramlaşır, hoş zamanlar yaşanır.
         Velhasıl, genelde güzeldir bayramı yaşamak...
         Fakat, bazı insanlar için de bayram sevinç kaynağı yerine üzüntü kaynağıdır.  Bir türküde “Bayram gelmiş neyime” diye bayram sitemle anılır.
         Bazıları, bayramlarda kaybettikleri yakınlarını anımsarlar. Üzülür, üzülürler. Onlar ki, adeta bayramın gelmesini istemezler. Ben de gurbet havası yaşarken “Bayram Günleri” diye bir şiir yazmış ve ilk kitabım olan “Birinci Demet” de yer vermiştim. Aşağıya iki dörtlüğünü alıyorum.
         Gözümden birkaç damla yaş döküldü,
         Geldi gene işte bayram günleri…
         İçim kanla doldu, yaram deşildi,
         Geldi gene işte bayram günleri…
         *
         Sıla aklımdan geçti, bir hoş oldum,
         Gurbet acısıyla yine sarhoş oldum,
         Yenildim feleğe, fena tuş oldum,
         Geldi gene işte bayram günleri
         İnsanların çoğunluğu, bayram günlerini yakınları ve dostlarının ziyaretlerini kabul etmekten, kendileri de onları ziyaret etmekten büyük zevk alırken; bunun tersini isteyenler de vardır. Onlar da bayramı herkesten uzak mekânlarda; yazlıklarında, sahillerde, sair turistik yerde
geçirmeye  çalışırlar.
         Bence, bayramlar geleneklerimizi yaşama ve yaşatma açısından önemlidir ve hakkıyla yaşanmalıdır.
         Tüm okur ve dostlarımın bayramını kutluyorum.
          

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder