31 Ekim 2014 Cuma

BOLU DAĞLARI SUSKUNDUR ŞİMDİ

    BOLU DAĞLARI SUSKUNDUR ŞİMDİ
    Rasim Köroğlu (1953-30.10.2014)
       Bir süredir Ankara Hacettepe Hastanesinde tedavi gören ünlü şair Rasim Köroğlu, 61 yaşında (30.10.2014 günü) vefat etti. Biz dostları olarak üzgünüz.
       Köroğlu, son zamanların Türk hiciv şiiri ustalarındandı. Ülkenin çok yerinde düzenlenen şiir programlarına coşku katan ve aranan biriydi. Pek çok radyo ve TV programlarında da ilgiyle izleniyordu. Ünü yurt dışına da taşmış, bir çok ülkede şiirlerini okumuştu.
       Taşlama ve hiciv ustası şairimizden sürekli kitap isteniyordu. Bu istekler O’nu zorladı ve ilk kitabı “Körün Taşı” adlı eserini, Kasım 1999 da yayınladı. Kitabın hemen başına aldığı bir dörtlüğü şöyle;
       Sanmayın ki felek hoş tuttu beni,
       Ne doldurdu ne de boş tuttu beni,
       Düşmanın attığı değmeden geçti,
       Hep kendi attığım taş tuttu beni…
       “Bitti Bitecek” adlı şiirinde gelin kaynana savaşını işlemiş ve dörtlüğün birinde şunları yazmış;
       Ben de duyamadım sözün başını,
       Gıcırdattı anam sıktı dişini,
       Yerden kalkmayan o eğri kaşını,
       Biri çattı, biri çattı çatacak.
       “Deli Gibi Seviyom” adlı şiirinden bir dörtlük alıyorum aşağıya;
       Vura vura silktin benim tozumu,
       Sen vurdukça güleç tuttum yüzümü,
       Bünyan’da dokutmuş felek bezimi,
       Halı gibi seviyom kız ben seni…
       “Kızıyom” adlı şiirinde bir dörtlükse şöyle;
        Hem kendisi hırsız, hem de yakını,
        Kıran alsın gitsin onun kökünü,
        Kaç olursa olsun toplam yekünü,
        Düzenbazın sürüsüne kızıyom.
        Bu kadarcık örnek, O’nun şiirlerini anlatmaya elbette yetmez. Eskişehir’de oturan şair dostları, O’nu çok daha iyi anlatır. İbrahim Sağır diyor ki;
        Şiire tatlı bir ahenk getirip,
        Neşeli mısralar dizer Köroğlu.
        İki meydan savaşını bitirip,
        Kabara kabara gezer Köroğlu.
               Kılıç kullanmaz, ok savuramaz,
               Bolu dağlarına mesken kuramaz,
               Taşı kırar ama gönül kıramaz,
               Kenarda, köşede tozar Köroğlu.
         Kendini çok usta bir ressam gibi,
         Resmeder, söz ile çizer Köroğlu.
         Köroğlu, 1974 de Ankara Erkek Öğretmen Okulunu bitirerek başladığı öğretmenlik hayatına 2000 yılında emekli olmakla noktayı koyar. Bu arada Açık Öğretim Fakültesinde de yüksek öğrenim yapmıştır.
         Bolu dağlarına mesken kuramadı ama, şiirseverlerin gönüllerine taht kuran Rasim hocaya Allah’tan rahmet diliyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder