5 Nisan 2014 Cumartesi

PAZAR KEYFİ (29)

P A Z A R  K E Y F İ -29-

Seçme özlü sözler :
- Haksızlığa sapıp bütün insanlar seni takip edeceğine,
adaletle hareket edip tek başına kal daha iyi.
(Mahatma Gandhi)
-Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken
aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır.
(Bertrand Russel)
-Günah arıya benzer, onun gibi ağzı ballı, fakat kuyruğu
zehirlidir.(Hossea Ballon)
-İçki, bütün fenalıklar arasında büyüklükle en bağdaşmaz
olanıdır.(Walter Scott)
-Geçmişten çok geleceği düşünmeliyiz, çünkü bundan
sonra sadece gelecekte yaşayacağız. (Thomas Browne)
-Zorluktan kurtulmanın tek yolu onunla savaşmaktır.
-Büyük adamların amaçları, diğerlerinin ise istekleri
vardır.(Washington İrving)
*  
Mevlana’dan deyişler :
-Anladım ki; İnsanlar; Susanı korkak, görmezden
geleni aptal,Affetmeyi bileni çantada keklik sanıyorlar.
Oysa ki; Biz istediğimiz kadar hayatımızdalar.
Göz yumduğumuz kadar dürüstler,
ve sustuğumuz kadar İNSANLAR..
-Gönlünü yıkayıp arıtmamışsan, habire abdest alıp
durmaktan fayda bekleme !
-Ey Can..Hiç kimseye hak ettiğinden fazla değer verme.!
Ya Onu Kaybedersin Ya da Kendini Mahvedersin...
*
MAKAM
Adam olmazsa adam 
bir cübbedir ki makam
ya dar gelir öldürür
ya bol gelir güldürür
(S.Çankaya)
*
ADAM OLMAK
Para hep aradaysa,
Ben onu bulamadım.
Adamlık paradaysa,
Ben adam olamadım.
(İsmail Kara)
*
ADAM OLMAK
Ayak oyunu bilmem hem de çalım atmayı,
Öğretmediler bana süte zehir katmayı,
Gerçek insan olmayı Anam Babam öğretti,
Aklıma koymadım hiç asla adam satmayı…

(Murat Duman)
*
TUHAF YER
Ne tuhaf yer burası, sizler nasıl insanlarsınız!
Haksızlık varsa bir yerde eğer ayaklanmalı insan.
Ayaklanma olmuyorsa batsın o şehir yerin dibine.
Yansın bitsin, kül olsun karanlıklar basmadan.
(Bertolt BRECHT)
*






BEN İNSANIM
Bana taş atana, ekmek atarım
İnsana, hep insan gibi bakarım
Bu âlemi Yaradan’a taparım
Çünkü ben, insanım insan.
 
Hatır, gönül bilir yıkamam
Bir ömür sürdürür, bıkamam
Kimseye kem gözle bakamam
Çünkü ben, insanım insan.
 
İyiliği unutana yanarım
Her söze doğru bilir kanarım
Boş geçen anı zarar sayarım
Çünkü ben, insanım insan.
 
Karıncayı ezemem üzülürüm
Büyüğümün yanında büzülürüm
Dağılsam da yeniden dizilirim
Çünkü ben, insanım insan.
 
İyiliğe değer biçemem
Kimse ile dalga geçemem
Ecelsiz dünyadan göçemem
Çünkü ben, insanım insan.
 
Dünya haline üzülür yanarım
Saygı,sevgi kalmadı çok ağlarım
Yunus'u, Mevlana'yı hep ararım
Çünkü ben, insanım insan.
 
Bu MUZAFFER de kim diye sorarlar
Nereye gitsem hep beni kovarlar
Bir gün ölürüm belki de ararlar
Çünkü ben, insanım insan.
 
(Muzaffer YILDIRIM)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder