29 Aralık 2013 Pazar

P A Z A R K E Y F İ


PAZAR KEYFİ -17-

Bu gün de dağarcığımızda birşeyler var. Okuyalım mı?
Seçme özlü sözler :
-Kızarmaya ihtiyacı olan veya kızaran biricik mahluk
insandır. (Mark Twain)
-Çabuk yükselenler, çabuk çıldırır. (Lamartin)
-Köle bir kimseye köle olur; muhteris ise faydalacağını
umduğu herkesin kölesi olur. (La Bruyer)
-Kanunun yasak etmediğini, haya kontrol altına alır. (Seneca)
-Her sandalye bir taht olmalı ve üzerinde bir krala
yer vermelidir. (Emerson)
-Gözlerinizi kaparsanız elbette, karanlıkta kalırsınız. (İng.A.S.)
-Adalet kadar büyük ve güzel bir fazilet yoktur. (Addison)
*
Büyük başlar-Küçük başlar
Eğilip kalka kalka, baş’lar baş olur derler;
Ne başaltı, ne de baş olabildik bir türlü.
Nice büyük başların boşluğunu gördük de,
Kim büyüktür, kim küçük bilemedik bir türlü.
(Fazıl Bayraktar)
*
Çınarlı’dan ağaca :
Yollarda ağaçlar başka ruh taşır,
Baltadan, ateşten çekmişler çile.
Besbelli yanıklar çabuk anlaşılır;
Dost oldum ben onlarla gide gide.
(Mehmet Çınarlı)
*
Bıçak
Bıçak
Taşta bilenir
Ne var ki
Taş kesmez.
(Nadir Şener)
*
Yağma Hasan’ın Böreği
Bizim gelir bir adım
Zamlarsa üç beş adım
Doğrusu anlamadım
Koşunun gereğini
Biz kaldık eller yedi
Hasan’ın böreğini

Yol uzun, bacak kısa
Fakirdim kaldım sıska
Şu rakipler olmasa
Sıkmazdım yüreğimi
Biz kaldık eller yedi
Hasan’ın böreğini

Ne yapsam da boş ama
Ümitden aldım hava
Sandalım girdi kuma
Kaybettim küreğini
Biz kaldık eller yedi
Hasan’ın böreğini
(İsmail Kara)
*
Birkaç fıkra :
Temel ölmüş ve cehenneme girmiş. Zebaniler önce
bir güzel dövmüşler, ateşe atılacakken Temel;
-Ha durun, siz böyle yaparsanuz; buraya kimse gelmez.
*
Çocuk babasına sorar;
-Baba devlet nedir?
-Ben’im oğlum.
-Peki hükümet?
-Annendir çocuğum.
-Ya istikbal?
-O da beşikteki kardeşin…
Gece çocuk babasına koşarak gider;
-Devlet, hükümeti uyandır.
-Neden, ne var oğlum!
-İstikbal pislik içinde baba!
*
Coğrafya öğretmeni sınıfa girer girmez Hasan’ı
tahtaya kaldırdı ve haritada Amerika’yı bulmasını
istedi. Hasan parmağıyla Amerika’yı gösteriyordu.
Bu kez sınıfa dönen öğretmen;
-Söyleyin bakalım arkadaşlar, Amerika’yı kim buldu?
Öğrenciler hep bir ağızdan cevap cerdi;
-Hasan buldu öğretmenim!
*
Özeleştiri
Acı çekerken bir can
Eğer acımıyorsa canım
Hemen sormalıyım kendime
“Ben nasıl bir insanım?”
(Erol Özden)
*
Yalaka
Onur gurur namus şeref arama,
Ölçüp biçsen sığmaz hiçbir kurama,
Adam olmak onun için zor ama,
Ömür boyu öküz kalır yalaka.
(Mehmet Nacar)
*
GÜNDEM

Kara para aklarım
Kutulara saklarım
Eğer polis gelirse
Kızarır yanaklarım
Zil'e basıp çaldılar
İçeriye daldılar
İmdat baba dedikçe 
Gözaltına aldılar. 
Euro, dolar sayıldı
Ebru düşüp bayıldı
Güzel ülkemin adı
Yolsuzlukla yayıldı
İddaname dürüldü
Dava çabuk görüldü
Hırsız yağız olunca
Onca müdür sürüldü
Allah Allah dediler
Türkiye'yi yediler
İş hesaba gelince
Süt dökmüş ak kediler
Sadi ACAROĞLU
*
Haftaya görüşürüz umarım. İyi günler! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder