2 Ağustos 2013 Cuma

ŞEMSETTİN KÜZECİ - "Suçum Türk Olmaktır"

ŞEMSETTİN KÜZECİ – Suçum Türk Olmaktır

Türk oğlu Türk aslım benim
Oğuz boyu neslim benim
Şan-şöhretli ismim benim
Ben Kerkük’lü Türkmen’im

Ben, Kerkük adını ilk kez lise öğrencisi olduğum yıllarda duymuştum. Sanat ve edebiyatla ilgili izlediğim toplantılarda bazı üstatlar (Yavuz Bülent Bakiler gibi), Kerkük ve Irak Türkmenleri hakkında bazı anılarını anlatırlardı. Onların çoğunu bugün anlatılmış gibi hatırlıyorum.
23-25 Ağustos 2000 tarihlerinde Kastamonu’da Türk Dünyası Günleri etkinliğine görevle katılmıştım. Orada Kerküklü bir şair yazar dostla tanıştım; Şemsettin Küzeci. Bana 24 Ağustos günü “Suçum Türk Olmak” adlı kitabını imzalamıştı. Ankara’da aynı mahallede oturuyorduk. Büromda da sık sık bir araya gelmeye başladık, diğer şairler ve Küzeci ile…
Küzeci az konuşan, çok dinleyen, ağırbaşlı bir insandı. Musul Üniversitesi Beden Eğitimi Fakültesini bitirmiş, Irak 1.Futbol Liginde oynamış, beden eğitimi öğretmenliği yapmış, antrenörlük ve hakemlik belgeleri almıştı.
1989 dan itibaren şiir ve yazıları Türkmence yayınlanan Yurt Gazetesi, Kardeşlik ve Birlik Sesi gibi dergilerde yayınlanmaya başlamış, 1992 de ilk kitabı “Şair Şehit Kemal Ömer Beyi çıkarmıştı.
Irak Edebiyatçılar ve Yazarlar Birliği’ne, Bağdat Radyosunda Türkmence spor programları yapması sebebiyle  Irak Radyo Sinema ve Televizyoncular Sendikası’ na da üyeliği kabul edilmiştir.  
1995 de ailesiyle geldiği Türkiye’de yaşamaya başlayan Küzeci, Kerkük ve Irak Türkmenlerinin gözü ve kulağı olduğu gibi, hem kendi yayınlarında, hem de diğer yayınlarda çok sayıda makalesini ve şiirini yayınlamış, bir hayli de kitaba imza atmıştır.
Merkezi Bakü’de bulunan Dünya Genç Türk Yazarlar Birliği başkan yardımcılığına seçilmiş olup bu görevi de yürütmektedir. Bazı STK’larda da aktif üyedir.
1997 de şair Sami Tütüncü ile “İki Gönül” adlı şiir kitabını yayınlamış ve daha sonra bugün üstünde duracağım “Suçum Türk Olmak” adlı üçüncü eserini çıkarmıştır. Eser, 100 sayfa ve cep kitabı boyutundadır. Girişteki Ben adlı dörtlüğünü yukarıda görüyorsunuz.
Öteden beri Kerkük’de ve Irak’ta yetişen şairler, yazarlar ve mücadeleci insanlar; yaşadıkları çeşitli ülkelerde seslerini, Türkmenlerin uğradıkları baskı ve haksızlıkları dünyaya duyurmaya çalışıyorlar. Küzeci de onlardan birisidir ve kitabının adından ve ilk dörtlüğünden bile bu açıkça anlaşılıyor.
İnsanın doğup büyüdüğü yerden uzakta, yani gurbette yaşaması bir hayli zordur. Yıllardan beri şairlere de ilham vermiş ve pek çok şiir yazdırmıştır. Hatta, bunların bazıları müzikal eserler haline gelmişlerdir. Nitekim Küzeci de Yurt Sevgisi adlı şiirinde;
Bir acı yüzünden yurttan göç ettim
Seçtim gurbet yolun büyük suç ettim
Atamın emeğin erken hiç ettim
Bilmedim bu gurbet çok çok acıymış
İnsana en yakın kardeş, bacıymış”
diye sesleniyor.
Kitaba adını veren Suçum Türk Olmaktır adlı şiirinden bazı kıtalara göz atalım şimdide;
“Gecem gündüzüm acı
Vatan başımın tacı
Derdimin yok ilâcı
Tek suçum Türk olmaktır.

Özgürlüğe katıldım
Zindanlara atıldım
Köle gibi satıldım
Tek suçum Türk olmaktır.

Yurtsuz ocaksız kaldım
Türk’ün haline daldım
Artık candan usandım
Tek suçum Türk olmaktır”.
Eserin 23.sayfasındaki Niçin adlı şiirinden bir kıta alıyorum aşağıya;
“Neşe sevinç ekmişim ben
Türlü hasret çekmişim ben
Dağı dağdan sökmüşüm ben
Niçin gözüm nemli bugün
Yaşıyorum gamlı bugün”
Gördüğünüz gibi şiirde fevkalâde sözler var; “Dağı dağdan sökmüşüm ben” gibi… Küzeci’yi kutluyorum.
Eserin 29.sayfasında “Sevgilime 1” adlı şiir de şöyle başlıyor; “Sakla beni sevgilim/ Saçının tellerinde” . Ustaca yazılmış bir dize…31.sayfada “Türkmen Kızına” adlı bir şiir var. İki mısrasını alıyorum; “Al şirin canım sana kurbandır / Zannetme aşkın biten romandır”.
Küzeci’nin eserinde bunlara benzer daha pek çok dizeler var. Bu kısacık yazımızda yukarıdaki örneklerle yetiniyoruz.
Şair, yazar, yayıncı, eğitimci, STK yöneticisi, sporcu, antrenör, uluslar arası futbol hakemi gibi bir koltukta dokuz karpuzu olan bu çok yönlü insan, Dr.Şemsettin KÜZECİ’nin iletişim bilgileri de şöyle;  adresi; Mithatpaşa Cad.No:47 Kızılay-ANKARA” Telefonu; (0533) 255 2660
  


   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder