4 Ağustos 2013 Pazar

Pazar Keyfi - 4

P A Z A R  K E Y F İ - 4

     
Hafta tatiliniz hayırlı olsun! Seçtiklerimle tatilinize bir nebze katkım olur, umarım.

      Kuyruklu Şiir
      Uyuşamayız, yollarımız ayrı;
      Sen ciğercinin kedisi, ben sokak kedisi;
      Senin yiyeceğin kalaylı kapta;
      Benimki aslan ağzında;
      Sen aşk rüyası görürsün, ben kemik.

      Ama seninki de kolay değil, kardeşim;
      Kolay değil hani,
      Böyle kuyruk sallamak tanrının günü.
      ---Orhan Veli---
      *
      Korku
      Karne günü küçük yaramaz okuldan döndüğünde annesi sordu;
      - Oğlum karnen nerde?
      Oğlan gülerek;
      - Arkadaşıma ödünç verdim anneciğim. Babasına gösterip korkutacak.
      *
      Leyla
      Kocasının ceplerini karıştırırken bir kâğıt parçası buldu kadın. Üstünde
      bir isim ve telefon numarası vardı. Akşam kocasına sordu;
      - Bu Leyla da kim, söyle?
      - Aa...bilmiyor musun? Ünlü bir yarış atı bu... Bu hafta ona oynadım.
      Aradan birkaç gün geçtikten sonra, eve gelen kocasına kadın;
      - O ünlü yarış atı Leyla var ya, seni aradı bu gün...
      *
      Ağladı Yüreğim
      Ne sevdalar gelip geçti başımdan,
      Hele biri var ki, unutamadım.
      Ağladı yüreğim, aktı gözyaşım,
      Günlerce uğraştım, avutamadım.
      ---Şakir Susuz---
      Dimdik Yürüdü
      --- Ozan Ali Gürbüz'e !
      Bir gün olsun tembel durup yatmadı,
      Helâl aşa haram suyu katmadı,
      Kendini paraya pula satmadı,
      İnandığı yolda dimdik yürüdü.
     
      Hiç bilmedi, söylemedi yalanı,
      Fırsat deyip eylemedi talanı,
      Nice eşeklere vurdu palanı,
      İnandığı yolda dimdik yürüdü.

      Zulüm gördü, eğmedi yine boyun,
      Kimseye etmedi, bilmedi oyun,
      İnsanca yaşadı, olmadı koyun,
      İnandığı yolda dimdik yürüdü. 

      ---İsmail Kara
      Halk Ozanı değerli ağabeyim Âşık Ali Gürbüz'ü
      rahmetle anıyorum.
      *
      Birkaç Güzel Söz
      Aydın insan; araştırır, yargılar ve sonuca varır. Cahil, yobaz insan; duyar, görür hükme varır.
      - Sevgi şiddetin değil; barışın çocuğudur. (Fethi Acar)
      - Allah beni arkadaşlarımdan korusun, kendimi düşmandan nasıl olsa koruyabilirim.
        (Mareşal de Villars)
      - Kedi ile insan arasında şu yönden fark yoktur; ikisi de pisliğini örtmeye çalışır. (İsmail Kara)
      *
      Ben Baba Olamadım

      Bayramda gördüm eti,
      Geldi yarım kilocuk,
      Onu da kaptı kedi,
      Görmedi çoluk çocuk...
      
      Kuru fasulye, bulgur,
      Bıkmadan yaz-kış ye dur,
      Yat-kalk, rüya gör, düş kur,
      Ölmedi çoluk çocuk...
     
      Hastalandım yok ilâç,
      Kaldım ellere muhtaç,
      Dediler; "Karnımız aç",
      Bilmedi çoluk çocuk...

      Çalıştım, çabaladım,
      İstedim, alamadım,
      Ben baba olamadım,
      Gülmedi çoluk çocuk...
      --- İsmail Kara---
      *
      Ah Ömrüm
      Yudum yudum götürdüm,
      Döke saça bitirdim
      Ve hoyratça yitirdim,
      Ömrümü, ah ömrümü...

      Yaklaştım şimdi sona,
      Acımadım ben ona,
      Harcadım sağa, sola,
      Ömrümü, ah ömrümü...

      Kalbim şimdi teklerken,
      Malum sonu beklerken,
      Düşünürüm artık ben,
      Ömrümü, ah ömrümü...

      Anladım ancak yeni,
      Bilemedim kadrini,
      Kullandım deli gibi,
      Ömrümü, ah ömrümü...
      ---İsmail Kara---
      *
      Değerli dostlar, bu hafta da buraya kadar...Hoşça kalın! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder