14 Temmuz 2013 Pazar

PAZAR KEYFİ - 2

PAZAR KEYFİ - 2

Bu hafta da sizleri düşündürecek, güldürecek, eğlendirecek fıkra, şiir ve yazılardan bazı bölümler aldık. Buyurun okuyun!
                    
 ADINI YAZDIM ATA’M 
Önce yirmidokuz harfi öğrendim
Sonra adını yazdım
İlk kez
Sarı saman sayfalarına defterimin
Tüm öğrencilik çağımda
Binlerce kez
Yazdım sildim, sildim yazdım adını
Yüreğim titredi sevginle
Yorulmadı ellerim
Ömrümce hep seni düşledim
Binlerce kez
Adını harf harf yüreğime işledim.
---Cihan İnce---
*
UZUN YAŞAMIN SIRRI
Bir Sovyet ilim adamı Profesör Ü.Sultanov; “Uzun ve sağlıklı yaşamak için içki ve sigaradan uzak durulması gerekir” diyor. 
Biz ne yapıyoruz? Sigara tüketiminde dünyanın dördüncü, alkol tüketiminde dünyanın üçüncü ülkesiyiz. Şampiyonluğa doğru koşuyoruz. Yani, sağlıksız ve kısa yaşam şampiyonluğuna…
Bunu deyince aklıma bir gözlemim geldi. Eskiden hanımlar sokakta sigara içmezlerdi. Şimdi erkeklerden daha çok, kadınlar sigara içiyor sokaklarda… Siz de farkında mısınız?
*
FIKRA
Kılık kıyafetine dikkat etmeli insan
Kimse bakmıyor bana
Üstüm başım perişan.
Sırtında samur kürkün olunca
Beysin, paşasın
İlâhi Nasrettin Hoca
Kürküyle yaşasın
---Behçet Necatigil---
*
ENFLASYON
Bu aylarda enflasyonun biraz düştüğü ifade edilmeye çalışılıyor.
Haydi öyle olsun diyelim. Diyelim de çarşıda, pazarda fiyatlar el yakıyor.
Yahu enflasyon mu bizi anlamıyor, biz mi enflasyonu?..
*
YOKSULLUK SINIRI
Eskiden
Kırk paralık adam
Derlerdi bize
Şimdi
O da yok
Cebimizde.
---Hasan Yılmaz---
*
AZRAİL
Hoca ağır hasta yatıyordu
Karısını çağırıp çatıyordu
-Haydi hanım güzelce giyin
-Olur mu sen hastayken beyim
-Teklifim boşuna değil
Belli seni beğenir Azrail
---İsmail KARA---
*
ÜTOPİ
“Hayatım boyunca bir gün denizin durulacağını, fırtınanın dineceğini,
Benim gibi milyonlarca insanın sakin ve rahat bir hayata ulaşacağını
Düşündüm. İnsanların ezilmeyeceği, sömürülmeyeceği bir dünyanın
Özlemiyle yaşadım. Bugün de 90 yıla yaklaşan ömrümle aynı özlemi
Taşıyorum” (Zehra KOSOVA-1999)
*
ELBİSE
Güzel giyiniyorum,
“Bey” diyorlar.
Normal giyiniyorum,
“Efendi” diyorlar.
Eskilerimi giyiyorum,
Adım söylüyorlar.
Ey elbise!
Sen çok güçlüsün,
Tebrikler!
---İsmail KARA---
*
İNCE SIZI
Yemiyor, içmiyor diyorlar adam için,
Kendi kendini yiyor adam,
Daha ne yesin?
---Tahsin ŞENTÜRK---
*
KORKU
Askerliğimi Hozat’ta 1973-1974 yıllarında yaptım. Halâ saygı duyduğum
bir şair üsteğmenim vardı, Can Polat Yücel… O’nun şu veciz sözünü hiç
unutamıyorum; “En çok korktuğum şey, korkudur”.
*
ÖLÜMDEN KORKMAK
Korku deyince yine güzel bir söz var. Hocaoğlu Selahattin Ertürk demiş ki;
“Biz yaşamağa bile katlanabilen insanlar, ölümden korkar mıyız?”.
*
AİLE KAVGASI
Karı koca kavga ediyorlardı. Bekçi Kâzım onları ayırmak istedi. Hay istemez
olaydı. İkisi bir olup Kâzım’ı iyice dövdüler.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder